Önce güvenlik: Blickle teker ve ruletleriyle daha fazla iş güvenliği
we innovate uzman dergisinde röportaj - Rolf Hölle, Blickle geliştirme ve tasarım yöneticisi
Blickle'de Konstrüksiyon Bölümü ne kadar önemli?
Tasarım mühendisleri olarak ürün yaratma sürecinde kilit bir roloynuyoruz. Yalnızca teknik geliştirmeden değil, aynı zamanda ürünlerin ekonomik maliyetli üretiminden de sorumluyuz. Temel görevlerimiz arasında yeni ürünlerin geliştirilmesi ve konstrüksiyonu ile halihazırda mevcut ürünlerin iyileştirilmesi vardır.
“Her sektörün kendine özgü özellikleri ve gereksinimleri vardır. Intralojistikte odak noktası giderek daha fazla ergonomiye ve güvenirliğe dayanmaktadır.”
Konstrüksiyon Bölümümüzde, uzmanlık alanına göre yedi alana ayrılmış yaklaşık 50 çalışan çalışıyor. Her bir uzmanlık alanında, ürün için ilgili ekipman tasarımı da vardır. Klasik teker ve rulet konstrüksiyon alanında, Blickle'de büyük ölçüde şirket içi bilgi birikimimize güveniyoruz. Diğer taraftan, yeni teknolojiler alanında, geliştirme alanındaki uzmanlıklarıyla bize destek veren harici kurum ve sağlayıcılara da güveniyoruz.
İntralojistikte kullanılan tekerler için hangi özel gereksinimler vardır?
Her sektörün kendine özgü özellikleri ve gereksinimleri vardır. Intralojistikte odak noktası giderek daha fazla ergonomiye dayanmaktadır. Aynı zamanda, lojistik ünitelerinin manuel olarak çalıştırılması ve uzun mesafelerde çekilerek yürütmenin bir kombinasyonu da vardır ve bu da yüksek dinamik gereksinimleri gerektirir. Bizim görevimiz, her ikisini birleştirmek ve operatör için kumandayı mümkün olduğunca ergonomik hale getirmektir. Elbette bu sektörde yüksek hızlarda alçak yapı yükseklikleri ve taşıma kapasiteleri gibi başka zorluklar da vardır. Ayrıca, teker ve ruletlerin çok güvenilir olması gerekir. Lojistik üniteleri genellikle üç vardiyalı çalışmada kullanılır. Bu koşullar altında, tekerlerin bakım gerektirmeden beş ila yedi yıl arasında çalışması gerekir.
Blickle, özellikle güvenlik bakımından neler yapıyor? Konstrüksiyon sırasında bile Blickle ürünlerinin güvenilirliğini ve güvenliğini nasıl garanti edebiliyorsunuz?
Emniyet için standart gereklilik, Blickle'nin de aktif olarak katıldığı sorumlu standartlar komitelerindeki teker ve ruletler için standartlardan elde edilir. Genel olarak, yalnızca bir ürün sunmakla kalmayıp, müşterilerin ortak geliştirme istediği durumlar giderek artmaktadır. İşte burada uzmanlık alanlarındaki yeterliliklerimizle katkıda bulunuyor ve sorumluluk alıyoruz. Örneğin araç geliştiriciler, en başından itibaren güvenlik konusuna odaklanmak için bizi daha ilk aşamalardan geliştirme süreçlerine dahil ederler. Bu sırada, yalnızca tekerlerin geliştirilmesinden değil, aynı zamanda şasinin tamamından da sorumluyuz. Çok çeşitli deneyimlerimiz olduğu için çok yetkin ve güvenilir olarak kabul ediliyoruz. Bu deneyim sayesinde, şasinin her bir bileşenini, son uygulamada güvenli bir şekilde çalışmasını sağlayacak şekilde tasarlayabiliriz. Ürün geliştirme ve üretimdeki tüm bağlantıları konstrüksiyon açısından ayrıntılı olarak bildiğimizden dolayı, güvenlik konusunu etkin bir şekilde deneyimleyebilir ve aynı zamanda kontrol edebiliriz.
Özel çözümlerin ve seri ürünlerin tasarımı arasındaki fark nedir?
Küçük uyarlamalardan yeni geliştirmeleri tamamlamaya kadar yılda yaklaşık 1.500 geliştirme siparişi alıyoruz. Şirket içi geliştirmenin aksine, özel çözümler müşteri odaklıdır, yani müşteri istenen uygulamayı bir şartname şeklinde formüle eder. Bunu esas alarak müşteri için bir çözüm tasarlıyoruz. Bu, müşteri tarafından kontrol edilir ve genellikle doğrudan numunelerle test edilir. Genel olarak, burada Blickle müşterinin geliştirme zincirinin bir parçasıdır. Diğer yandan seri ürünler, farklı pazar segmentlerinin gereksinimlerine dayanmaktadır. Buna dayanarak, ürün yönetimimizin yanı sıra yeni bir ürün tasarlanıyor ve tasarım tanımlanıyor. Bu da genellikle tasarım ve plastik ruletler alanında harici bir tasarımcı ile birlikte yapılır. Bunun ardından ortaya çıkan prototip daha da iyileştirilir ve ürün yönetimi, satış ve yönetim tarafından bir onay sürecinden sonra son olarak piyasaya sürülür.
Konstrüksiyon Bölümüne göre gelecek nasıl görünüyor?
Bugüne kıyasla gelecekte hangi önemli noktalar
yer alacak?
Halihazırda birkaç yıldır, trendin simülasyonda olduğu görünüyor
. Klasik prosedürle tasarlamak, kalıpları oluşturmak,
bunları değiştirmek ve onaylamak çok zaman alıcı ve maliyetlidir.
3D yazıcılarla birçok optik zorluk hızlı ve güvenilir
bir şekilde gösterilebileceği için simülasyonlar yalnızca mukavemet
hesaplamasında değil, tasarım sorularında da kullanılır.
Üretim süreçlerinin simülasyonlarıyla kombinasyon,
ürünlerin davranışını görece güvenilir bir şekilde önceden
tahmin edebileceğimiz ve hesaplayabileceğimiz anlamına
gelir. Bu, genel geliştirme sürecini hızlandırmamızı ve müşteri
gereksinimlerini doğru şekilde uygulamamızı sağlar.
Ürünlerin performans gereksinimlerinin giderek arttığı açıkça
görülmektedir.
“Bu deneyimimiz sayesinde, bir şasinin her bir bileşenini, son uygulamada güvenli bir şekilde çalışmasını sağlayacak şekilde tasarlayabiliriz. Ürün geliştirme ve üretimdeki tüm bağlantıları konstrüksiyon açısından ayrıntılı olarak bildiğimizden dolayı, güvenlik konusunu etkin bir şekilde deneyimleyebilir ve aynı zamanda kontrol edebiliriz.”
Örneğin dar alan taşıma araçları alanında giderek daha güçlü tahrik üniteleri bulunmaktadır. Bundan dolayı hız, çekiş ve yüklenebilirlik açısından teker ve ruletlerimiz için daha fazla talep ortaya çıkar. Ayrıca, ergonomi konusu daha da ön plana çıkıyor ve iyileştirilmiş yuvarlanma direncine sahip şasi talebi artıyor. Bir diğer trend de akıllı tahrik çözümleridir. İnsan gücünün artık yeterli olmadığı yerlerde elektrikli tahrikle desteklenmelidir.
En heyecan verici göreviniz neydi?
Uygulama alanlarının çeşitliliği beni sürekli heyecanlandırıyor.
İlk bakışta Blickle'yi bulmayı beklemeyeceğiniz sektörlerde
temsil ediliyoruz. Laboratuvar benzeri bir ortama sahip
kuluçka tesislerinden sistemlerin temizlik ve saflık
taleplerine kadar, en yüksek performansa ihtiyaç duyan
frezeleme sistemleri ve depolama robotları için şasilere kadar.
Elbette rüzgar enerjisi endüstrisi için yüzlerce ton taşıma
kapasitesine sahip bir şasinin simülasyonu ve gerçekleştirilmesi
akılda kalacaktır.