1.200 ton hassasiyetle taşındı

Blickle’ın ağır hizmet ruletleri Strabag’ın bir köprüyü güvenle indirmesine yardım etti

Müşteri

Viyana merkezli Strabag SE, Avrupa’daki en büyük inşaat şirketlerinden biridir. Faaliyet gösterdiği başlıca pazarlar Almanya, Avusturya ve Doğu ve Güneydoğu Avrupa’daki diğer ülkelerdir. 75.000’den fazla çalışanı vardır ve yıllık cirosu yaklaşık 16 milyar euro’dur. Şirketin başlıca faaliyet alanları ticari ve endüstriyel inşaat, köprü inşaatı, altyapı projeleri, spor tesisi inşaatları ve kanalizasyon sistemleridir.


Zorluk

Strabag’ın, Hamburg yakınlarındaki A7 otoyolunun sekiz şeride genişletilmesi kapsamında 1.200 tondan daha ağır, 53 metre uzunluğunda bir köprü kesitini, birkaç gün süresince peş peşe aşamalar hâlinde indirmesi gerekiyordu. Bu işlemin, beton yapının konumunu koruyarak yapılması gerekiyordu; hata payı sıfırdı. Strabag daha önce benzer projelerde yüksek performanslı PTFE kızak plakaları kullanmıştı. Ancak paneller ile çelik kirişler arasındaki boşluk nedeniyle köprünün sallanma riski söz konusuydu. Ayrıca prosedürün durdurulması gerekti çünkü kızaklar biraz farklı hızlarda indirildiği için plakalar sıkışıp duruyordu.


Çözümümüz

Strabag’daki uzmanlar bir alternatif buldu: köprüyü çelik kirişler boyunca aşağı yönlendirmek için rulet kullanmak. Şirket, Hamburg’da ve Schleswig-Holstein bölgesinde Blickle’yi 35 yıldır temsil eden bayi, Wache ile iletişime geçti. Strabag’ın ihtiyaçları net bir şekilde tanımlandı: düşük montaj yüksekliği ve 200 mm’den daha az teker kaplaması genişliği. Her ruletin altı ton yük kapasitesi olması gerekiyordu. Toleransları dengelemek için yay hareketi, 10 ile 20 mm arasında belirlendi. Blickle’nin geliştirme departmanı, Strabag’ın tüm ihtiyaçlarını karşılayan özel bir çözüm buldu. Neredeyse tahrip edilemez 80 Shore D rulet, yüksek kaliteli sıkıştırılmış döküm poliamidden yapılmıştır. Ayrıca özellikle düşük yuvarlanma direnci sunar ve aşınmaya karşı dayanıklıdır. Blickle, toleransları telafi etmek için dört poliüretan yay kullandı. Otoyol kesitini dört dikey çelik kiriş arasında yavaş yavaş indirmek için hidrolik krikolar kullanıldı. Köprünün ağırlığının bir kısmını dikey çelik kirişlere aktarmak için köprünün alt kısmına çelik braketler yerleştirildi. Blickle bu braketlere, sekiz tane hareket yönünde ve sekiz tane çapraz yönde olmak üzere 16 özel rulet ekledi. Ruletler, köprü kesitinin çelik kirişlerle mükemmel şekilde hizalanmasını sağladı.

Sonuç

Blickle, Strabag’ın daha önce PTFE plaklar kullanılarak yapılan karmaşık köprü indirme işlemini önemli ölçüde kolaylaştırmasına yardım etti. Blickle’nin özel ruletleri sayesinde köprü kesitlerinin sıkışması artık problem olmaktan çıktı. Strabag’daki proje lideri, “Ruletler ve asma sistemi, köprü indirme işlemini çok daha güvenilir hâle getiriyor. Hiçbir sorun yaşamadan kirişlerin yüzey yapısındaki kusurların üstesinden gelebildik,” diyor. Blickle’nin çözümünün sunduğu esneklik seviyesi de oldukça etkileyici. Strabag, ince ayarları hızlı ve kolayca yapmak için poliüretan yaylardaki özel ayar somunlarını kullanabilir.


Teknik bilgiler ve avantajlar BSQ4FE-GSPO 152K

  • Yüksek kaliteli, kırılmaz döküm poliamidden yapılmış rulet.
  • Her ruletin yük kapasitesi altı tondur.
  • Ruletler ve asma sistemi, köprü indirme işlemini çok daha güvenilir hâle getiriyor.
  • İnce ayarlar için poliüretan yaylarda özel ayar somunları yer alır.