Rotterdam için 7.000 teker

Blickle’nin özel üretimi, Maas tünelinin yürüyen merdivenlerinde kullanımda

Müşteri

Maas tüneli, Yeni Maas’ın altından 1.070 metrelik bir hat boyunca geçmektedir. Her gün 75.000’den fazla araba, 7.000 bisiklet ve motosiklet ve ayrıca yüzlerce yaya bu tünelden geçmektedir. Yayalar toplam sekiz yürüyen merdiven kullanmaktadır. Bu merdivenlerin her biri 45 metre uzunluğunda, 30 derecelik bir açıya sahip ve toprağın altına 21 metreye kadar inmektedir. Kapsamlı bir tünel yenileme kapsamında yürüyen merdivenler de mercek altına alınmıştır. Bu esnada Rotterdam belediyesinin sorumluları, merdivenlerin tekerlerinin yıllar içinde aşındığını tespit etmiştir. Bu sebeple belediye yönetimi uygun bir yedek arayışına girmiş ve aradığını Schwabya’nın Rosenfeld’inde bulmuştur.


Görev

Trafik uzmanlarının talebi “Ulusal anıt olan Maas tünelindeki yürüyen merdivenler için en iyi tekerleri istiyoruz” şeklindeydi. Aradıkları, yürüyen merdivenin işlevi için 3.500’er tane yürüyüş ve zincir tekeriydi. Tekerlerin büyük çapı ve farklı kalınlığı sebebiyle sadece müşteriye özel bir çözüm söz konusu olabilirdi. Büyük görev: Tekerler mevcut aksın basamak ve merdiven zincirine uymalıydı. Uzun süreli bir kullanımı mümkün kılmak için, tekerde çok az bir hareket alanı tolere edilmekteydi. Uygun bir proje ortağı arayışındayken, Schwabya’nın Balingen yakınındaki Rosenfeld merkezli teker ve rulet uzmanı Blickle ile iletişim kurulur.


Çözümümüz

Maastunnel-SPO-180

Uzmanlar, mevcut sorunun detaylı analizinden sonra, sert bir testten geçmek zorunda kalan bir prototip geliştirirler: Tekerler hem kimyasal olarak suya, yağa, tuza, grese ve yağ giderici maddelere karşı hem de darbeye karşı dayanıklı olmalılardı. Uygun sürtünme direnci, metal hatlardan kayma meydana gelmesini önlemeliydi. Tekerler eksi beş ila artı 40 derece arası sıcaklığa karşı dayanıklı olmalıydı. Ayrıca bir yangın durumunda kendiliğinden sönme özelliğine sahip olmalıydı ve işleticinin termoplastik malzemeye yönelik yangın koruma yönetmeliğine uygun olmalıydı. Sonuç olarak hem test sonuçları hem de ekonomik hesaplar, Roterdam’daki sorumluları bu görevi Rosenfeld’e verme konusunda ikna etmiştir.


Sonuç

Blickle, Rotterdam belediye yönetimine bir dizi avantaj sağlayan 180 x 30 milimetre çapa sahip yürüyüş tekerleri ve 180 x 40 milimetre zincir tekerleri geliştirmiştir. Ağır yük tekerleri, 80 Shore D sertliğe sahip, ateşe karşı korumalı ve fiberglas takviyeli poliamid 6 teker kaplaması ile kullanıma alınmıştır. Burada söz konusu olan, ideal yuvarlanma özelliğine sahip, ekstra tornalanmış jant modelleridir. 25 yıldan uzun bir kullanım imkanı sunan uzun ömürlü oluklu ve eğik bilyalı rulmanlar kullanılmıştır. Yürüyüş tekerlerinin oluklu bilyalı rulmanının iç ve dış halkası simetrik yapıdadır ve bu da sessiz ve sürtünmesiz bir hareket imkanı sunmaktadır. Zincir tekerlerin iki sıralı eğik bilyalı rulmanında ise halkalar asimetrik yapılıdır. Bu sayede yüksek bir radyal ve aksiyal taşıma kapasitesi elde edilmektedir. Ayrıca tekerler en geç 30 saniye sonra kendiliğinden sönmektedir; yanan damlaların oluşması mümkün değildir ve sadece maksimum 60 saniyeye kadar bir ateşlenmeye izin verilir. Kirlenmeyi önlemek için depo üniteleri özel kapaklarla donatılmıştır.


SPO 180x30/20-14K – 959895 ve SPO 180x40/20-30SK – 959896 için teknik bilgiler ve avantajları

  • Uzun kullanım ömrü, fiberglas takviyeli Poliamid 6 teker kaplamalı.
  • Depolama üniteleri için özel kaplamalar kullanımı sayesinde minimum bakım uğraşı.
  • Özel bilya rulmanları kullanımı sayesinde yüksek radyal ve aksiyal taşıma kapasitesi.
  • Müşteri için uzun vadeli çözüm.