Raylarda veya yolda kullanımda esnek ve güvenli

SPKGSPO 143/25K-TML-946188 ve SPKGSPO 143/25K-TMR-947479 entegre fren emniyet mekanizmasına sahip döküm poliamid flanşlı tekerler

Müşteri

... isviçreli büyük bir itfaiye araçları üreticisi. Şirket 30 yıldan uzun bir süredir 900’ün üstünde araç teslimatı gerçekleştirmiştir. Recherswill Belediyesi’nde şirket kurulduğundan beri şirket içi üretilen tüm araçlar meşhur İsviçre kalitesinde üretilmektedir.


Görev

Müşteri şu ana kadar tekerlekli konteynerler için üretilmiş alt takımları satın almış ve kullanmıştır. Ancak son müşteriler tarafından daha fazla esneklik ve ilave fonksiyonlar istendiği için araç üreticileri şu anki cihaz yapısı için kendi alt takımını geliştirmiştir.

Planlamada, İsviçre’de neredeyse sadece milis itfaiyecilerin faaliyette olduğunun dikkate alınması önemliydi. İtfaiyeciler için tekniğin uygulama yetersizliği nedeniyle mümkün olduğunca basit ve aynı zamanda çok sağlam olması gerekmekteydi. Diğer bir engeli ise çeşitli kullanım yerlerindeki farklı durumlar göstermiştir. Kurtarma servisinde, alt takımın söndürme teknolojisindekinden farklı ve şehirde ise köydekinden farklı gereksinimleri vardır. Ayrıca tekerlekli konteynerin alt takımı, raylara uygun olacak ve kullanılmadığı takdirde ise kendiliğinden frenleyecek şekilde ayarlanmalıdır.


Çözümümüz

Spurkranz-Rad aus Gusspolyamid mit integrierter Totmannbremse

Tarafımızca geliştirilen temel alt takım, L-ALTH serisi iki döner ruletten ve B-GTH serisi entegre fren emniyet mekanizmalı iki sabit ruletten oluşmaktadır. Ruletler, bir Blickle Extrathane® poliüretan teker kaplaması ile donatılmıştır. Müşteriyle yapılan detaylı görüşmeler sonrası Blickle mühendisleri demiryolu raylarında güvenli bir kullanım sağlamak için ayrıyeten uygun flanşlı ruletler tasarlamıştır. Blickle SPKGSPO teker serisi yüksek kalitede döküm poliamid flanşlı tekerler, tekerlekli konteynerleri raylara uygun hale getirmek için kullanım yerine bağlı olarak dışarı sürülebilen araba alt takımına monte edilir. Emniyet mekanizmasına sahip ön gerilimli, dört flanşlı tekerden ikisine entegre kampanalı fren sayesinde araba ancak frenler itfaiyeciler tarafından etkin olarak bırakıldığında sürülür. Sistem, kullanılmaması durumunda, fren etkisi sağlayan entegre bir yay vasıtasıyla bloke işlemini gerçekleştirmektedir. Bu prensip hem flanşlı tekerler dışarı sürülmüş olmadığında temel şasinin sabit ruletlerinde hem de kendiliğinden frenleyen flanşlı tekerlerle dışarı sürülmüş şaside işlemektedir.

Ayrıca fren pabuçları, fren sistemlerinin kapalı gövdesi sayesinde pasa ve kirlenmeye karşı mümkün olduğu kadar korunmaktadır. Böylece frenin etkisi, ıslaklıktan ve yol kirliliğinden olumsuz yönde etkilenmemektedir.


Sonuç

Prototiplerle yapılan detaylı testlerden sonra Blickle tarafından tasarlanan sistem kendini kanıtladı. Müşteri, piyasada kendini kanıtlayan bu yeni alt takımdan son derece memnundur. Gelecekteki alt takımlar şu anlık sadece Blickle ruletleri ile donatılmaktadır. Gerektiğinde raylı işletim için fren emniyet mekanizmalı ilave Blickle flanşlı tekerlerle de donatılmaya devam edilebilir.


Teknik bilgiler ve ürün avantajları SPKGSPO 143/25K-TML-946188 ve SPKGSPO 143/25K-TMR-947479

  • Kırılmaz döküm poliamid (PA6G) flanşlı teker
  • Bir çelik janta oranla döküm poliamid jant şu avantajları sunmaktadır:

∘ Ağırlıktan tasarruf

∘ Pasa karşı dayanıklılık

∘ Maliyetten tasarruf