Fren emniyet mekanizmalı Blickle çözümü otonom taşıma sistemini hareket ettirir

Özel çiftli ağır yük ruleti LSD-GBS 82K-EMDSB-906018

Müşteri

… merkezi Almanya’da olan bir aile şirketi ve küresel bir aktör. Sistem tedarikçisi, dünya genelindeki 17.000’den fazla çalışanıyla çeşitli sektörlerden müşteriler için özelleştirilmiş tahrik çözümleri sunmaktadır.


Talep

Müşteri otonom, akıllı ve kendi kendini düzenleyebilen yeni bir FTS (şoförsüz taşıma sistemi) geliştirirken elektromanyetik olarak kontrol edilebilecek bir fren sistemi olan ruletlere ihtiyaç duymaktadır. Bu taşıma sisteminin yük kapasitesi 1000 kilogramdır. Bu, rulet başına 500 kilogramlık bir taşıma kapasitesinin gerekli olduğu anlamına gelir. Sistem 1 m/s'lik bir hızla hareket eder ve örneğin konteynerleri 80 milimetrelik bir yüksekliğe kadar kaldırabilir. Bunun için +/- 2 milimetrelik bir konumlandırma hassasiyeti sağlanmalıdır. Cihazın yüksekliği yalnızca 30 santimetre olduğundan, ruletin yapı yüksekliği sınırlandırılır.


Çözümümüz

Düşük yapı yüksekliği ve yüksek taşıma kapasitesi gereksinimleri sebebiyle Blickle uzmanları, yalnızca bir çiftli ağır yük ruletinin çözüm olabileceği konusunda emindiler. Bu zorlu kullanım amacı için mühendislerimiz, döküm ve dövme çelikten yapılmış gövde parçaları olan özel bir rulet geliştirdi. Blickle Besthane® Soft zemini koruyucu, elastik poliüretan teker kaplaması, en yüksek düzeyde hareket konforu ve çok düşük yuvarlanma direnci de sunmaktadır.

Rulete standart bir fren mekaniği entegre edilemediğinden dolayı, uzmanlarımız "Totman" prensibi kullanılarak elektromanyetik olarak kontrol edilebilen bir kampanalı frenden oluşan yeni bir çözüm geliştirdiler. Burada fren, normal durumdayken elektriksiz olarak kapalıdır ve hareket etmeden önce elektromanyetik olarak açılır. Fren emniyet mekanizması bir yandan hareket frenleme diğer yandan kilitleme ünitesi işlevi görür ve tüm cihaz genelinde ana güvenlik işlevini teşkil eder. Blickle rulet çözümü müşterinin kendi test tesislerinde tepeden tırnağa test edilmiştir: Çeşitli fren, yürüyüş ve sürüş testleri ve birkaç küçük konstrüksiyon uyarlamasından sonra, ünite, tüm testleri başarıyla geçmiştir. Böylece CE Uygunluk Beyanı çıkarılmış ve başarılı bir işbirliğinin ilk işaretleri verilmiştir.


Ürün avantajları ve teknik bilgiler LSD-GBS 82K-EMDSB-906018

  • Sağlam döküm ve dövme parçalardan yapılmış kompakt maşa
  • Totmann prensibine dayanan elektromanyetik kontrollü kampanalı fren
  • Çok düşük rulet yapı yüksekliği ile kombine edilmiş frende çok yüksek durdurma kuvveti (rulet başına > 1.700 N)
  • Düşük gerilim aralığında (24 V) tetikleme; durdurma aralığındayken yalnızca 3 Volt
  • Yüksek fren performanslı (acil durum fren fonksiyonu > 40 Nm) sürüş freni olarak kullanım imkanı